Az új ingatlan-nyilvántartási törvény változásai 2024-ben
A 2024. október 1-jén hatályba lépő új ingatlan-nyilvántartási törvény az elektronikus ügyintézésre épül. Eszerint a jövőben csak elektronikus aláírással lehet ellátni az ingatlanok eladásához és megterheléséhez szükséges bejegyzési engedélyt. Az ingatlan tulajdonosának bejegyzési engedélyt kell kérnie akkor, ha értékesíteni kívánja az ingatlanát, vagy megterhelni. A jövőben ezt az engedélyt egy erre a célra létrehozott elektronikus űrlapon kell előállítani, amelyet minősített elektronikus aláírással, vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással kell hitelesíteni. Ehhez ügyfélkapu hozzáférésre van szükség a magánszemélyek részére, valamint elektronikus aláírás lehetőségére, amit személyi igazolványhoz lehet igényelni a Kormányablakban. Az ingatlanügyi hatóság eljárása az új törvény alapján elektronikusan fog működni, aminek az előnye, hogy az így benyújtott dokumentumok alapján rövidebb idő alatt elintézésre kerülnek majd az ügyek. Ezáltal csökken a földhivatalok szerepe, de nő a jogi képviselő fontossága.
Ezt a honlapot Dr. Békefy Alexandra a Pest Vármegyei Ügyvédi Kamarába bejegyzett ügyvéd tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a www.magyarugyvedikamara.hu honlapján megtekinthetőek.
Ezt a honlapot Dr. Békefy Alexandra a Pest Vármegyei Ügyvédi Kamarába bejegyzett ügyvéd tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok és belső szabályzatok szerint, melyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a www.magyarugyvedikamara.hu honlapján megtekinthetőek.